A hétvégi házi feladatokkal és az iskolai dolgozatokkal kapcsolatos szabályok

A hétvégi házi feladatokkal kapcsolatos szabályok

A jártasságok nagy részét csak rendszeres, kitartó munkával lehet elérni, mely elképzelhetetlen az otthoni gyakorlás nélkül. Ezért a tantárgyak legtöbbjénél szükséges a rendszeres házi feladat. Iskolánkban a házi feladatok meghatározásával kapcsolatosan az alábbi szabályok érvényesülnek:

A házi feladat lehet:

  • szóbeli munka,
  • írásbeli munka, vagy
  • egyszerre mindkettő.

Az otthoni feladatok jellege függ a tantárgy sajátosságától. Lehetnek például

  • feladatgyűjteményből adott feladatok,
  • tankönyvi kérdésekre adandó válaszok,
  • vázlatkészítés,
  • leíró vagy elemző munkák,
  • házi dolgozat,
  • gyűjtő- vagy kutatómunka,
  • IKT eszközt igénylő feladat.

Az ötödik-nyolcadik évfolyamon a tanulók a tanítási szünetek idejére – a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl – nem kapnak sem szóbeli, sem írásbeli házi feladatot.

A szaktanár adhat fel úgynevezett szorgalmi, alkotó és kreatív házi feladatot is.

A házi feladat ellenőrzése:

A szóbeli házi feladatok ellenőrzése legtöbbször szóbeli feleletek formájában történik. Az otthoni írásbeli munkákat minden esetben ellenőrizni kell.

Az iskolai dolgozatokkal kapcsolatos szabályok

A tanulók eredményes felkészülésének érdekében egy tanítási napon belül egy-egy osztállyal legfeljebb kettő témazáró, illetve félévi vagy év végi felmérő dolgozatot lehet íratni.

A tanulók tanulmányi munkájának, teljesítményének egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli dolgozatainak, feladatlapjainak, tesztjeinek értékelésekor az elért teljesítmény (pontszám) érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végzik el a szaktárgyat tanító nevelők:

0-33 %: elégtelen (1)

34-50 %: elégséges (2)

51-75 %: közepes (3)

76-90 %: jó (4)

91-100 %: jeles (5)