A hétvégi házi feladatokkal kapcsolatos szabályok
A jártasságok nagy részét csak rendszeres, kitartó munkával lehet elérni, mely elképzelhetetlen az otthoni gyakorlás nélkül. Ezért a tantárgyak legtöbbjénél szükséges a rendszeres házi feladat. Iskolánkban a házi feladatok meghatározásával kapcsolatosan az alábbi szabályok érvényesülnek:
A házi feladat lehet:
- szóbeli munka,
- írásbeli munka, vagy
- egyszerre mindkettő.
Az otthoni feladatok jellege függ a tantárgy sajátosságától. Lehetnek például
- feladatgyűjteményből adott feladatok,
- tankönyvi kérdésekre adandó válaszok,
- vázlatkészítés,
- leíró vagy elemző munkák,
- házi dolgozat,
- gyűjtő- vagy kutatómunka,
- IKT eszközt igénylő feladat.
Az ötödik-nyolcadik évfolyamon a tanulók a tanítási szünetek idejére – a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl – nem kapnak sem szóbeli, sem írásbeli házi feladatot.
A szaktanár adhat fel úgynevezett szorgalmi, alkotó és kreatív házi feladatot is.
A házi feladat ellenőrzése:
A szóbeli házi feladatok ellenőrzése legtöbbször szóbeli feleletek formájában történik. Az otthoni írásbeli munkákat minden esetben ellenőrizni kell.
Az iskolai dolgozatokkal kapcsolatos szabályok
A tanulók eredményes felkészülésének érdekében egy tanítási napon belül egy-egy osztállyal legfeljebb kettő témazáró, illetve félévi vagy év végi felmérő dolgozatot lehet íratni.
A tanulók tanulmányi munkájának, teljesítményének egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli dolgozatainak, feladatlapjainak, tesztjeinek értékelésekor az elért teljesítmény (pontszám) érdemjegyekre történő átváltását a következő arányok alapján végzik el a szaktárgyat tanító nevelők:
0-33 %: elégtelen (1)
34-50 %: elégséges (2)
51-75 %: közepes (3)
76-90 %: jó (4)
91-100 %: jeles (5)